La prima probă a Evaluării Naționale

Elevii au ieșit țopăind de fericire. Profesorii consideră doar aparent ușoare subiectele

1128
5
Elevii au ieșit țopăind de fericire. Profesorii consideră doar aparent ușoare subiectele - fondeleviiauiesittopaind-1467045493.jpg

Articole de la același autor

Ieri, după prima probă a Evaluării Naționale, marea majoritate a elevilor cu care am stat de vorbă se arătau mai mult decât încântați de subiectele primite la limba română, declarându-se victorioși poate mult prea devreme.


Aceștia au avut de rezolvat două subiecte cu mai multe cerințe, notate în total cu 78 de puncte. Alte 12 puncte puteau fi obținute pentru redactarea întregii lucrări, iar zece puncte au fost acordate din oficiu.


Primul subiect a avut două cerințe, una legată de analiza poeziei "Salcâmi", de Anatol Baconsky, iar a doua, de redactare a unei compuneri de 150-250 de cuvinte în care elevii trebuiau să explice de ce poezia aparține genului liric. 


La subiectul al doilea, au primit un fragment dintr-un material cu tema "Grădina pierdută a Edenului: locul în care ajungi doar cu elicopterul", semnat de Andreea Marinaș, și au avut de răspuns la șase întrebări referitoare la textul dat și de redactat o narațiune de 150-250 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică.


"A fost mult mai ușor decât la simulare!", ne-au declarat câteva eleve de la Școala Gimnazială nr. 24 "Ion Jalea".


Care au fost chichițele probei


Am încercat totuși să aflăm de la un profesor cât de ușoară a fost această primă probă. "Da, a fost ușor, dar pentru elevii de nota 8", ne-a lămurit din capul locului prof. Marian Crăciun, catedra de limba română a Școlii Gimnaziale nr. 7 "Remus Opreanu". "Subiectele au fost accesibile pentru elevii care au avut o oarecare experiență de lectură, întrucât au avut de demonstrat apartenența la genul liric a unui text la prima vedere, mediu ca dificultate. În linii mari nu era greu, dar elevilor care nu prea au deschis operele literare și nu s-au luptat cu poeziile le este greu să pescuiască mesajul, ca să zic așa. De exemplu, ca să demonstreze că apar-ține genului liric, trebuia să precizeze figurile de stil, ca trăsătură specifică și una dintre acestea era personificarea. Pe care o recunoști după un verb cu sensul figurat. Metafora după un substantiv cu sens figurat. Dar dacă tu nu înțelegi textul, cum demonstrezi că ai de-a face cu o metaforă sau o personificare? În aparență este ușor, dar când o iei pas cu pas și construiești analiza, practic nu mai este așa de ușor. Noi ne bucurăm că primul impact al elevilor a fost «Wow, ce ușor, am făcut tot!». Că după aceea vor descoperi că au mai scrântit-o pe ici pe acolo, asta e…


Partea de gramatică nu a pus probleme, doar că a avut oareșce grad de dificultate privind atenția și concentrarea elevilor. Mulți elevi foarte buni au căzut în capcana atributului adjectival, a complementului direct, confundând verbul "are" cu "sunt" plus nume predicativ. De altfel, vorbeam și cu colegele mele și nu cred că exagerăm dacă afirmăm că o treime din nota de la examen ține de modul în care se concentrează elevul și își stăpânește emoțiile, dând dovadă de stăpânire de sine.


Nici compunerea narativă nu este facilă, decât în aparență. Este ușor să construiești un text narativ, dar să pui la cale o intrigă destul de pertinentă și apoi să ai o înlănțuire logică de evenimente care să decurgă din acea intrigă nu este la îndemâna oricui. Mai simplă este descrierea și poate acolo și elevii de note de 5 sau 6 ar putea obține nouă puncte din 12. Dar un elev de nota 5 nu poate niciodată să construiască o compunere narativă de 10 puncte, pentru că este destul de greu. Și iarăși revenim la lectură, bat-o vina! Este foarte importantă experiența de lectură, pentru că îi ajută", a mai explicat același cadru didactic. 


v v v


La proba de ieri au fost prezenți 5.451 de absolvenți. O elevă de la Școala Gim-nazială nr. 23 C-tin Brâncoveanu Constanța a fost eliminată pentru tentativă de fraudă deoarece avea asupra ei telefonul mobil. Așadar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, tentativa a avut drept consecință eliminarea din sală și acordarea notei 1 (unu) la lucrarea respectivă.


Comentează știrea

coleg
28 iunie 2016
limba română

Serios? "Iarăși revenim"? Se poate,domnule profesor? Ne mai mirăm că elevii noștri vorbesc/ scriu incorect...

au ''monitorizat'' ghioceii
28 iunie 2016
situatia?

Super! Daca subiectele au fost atat se accesibile inseamna ca si fiica doamenei Stan le-a parcurs cu succes si ca nu au mai fost necesare interventiile. Echipa de interventie alcatuita de doamna directoare dintre angajatii care nu sufla in front si/sau care o pup in dos nu a mai avut ''emotii'. Nici doamna Dimitriev-Popa nu a trebuit sa se mai deranjeze, sa-si mai iasa din stilul indolent de a se misca pentru a rezolva cu celeritate subiectele si a gestiona la fel de repede intreaga situatie. Toate astea ar sta asa daca odrasla lui stan ar fi in stare sa faca fata, dar cum se cunoste ca nivelul ei la invatatura este... destul de scazut, sa zicem, in ciuda performantei de a fi sefa de promotie... E clar ca manevrele s-au pus in miscare... Ramane de vazut in timp, ce si cum...

Necunoscutor
28 iunie 2016
Fraudare evaluare nationala

Zicea un cunoscător, sa zic asa, pe un alt forum, ca la evaluare nu se pot face smecherii asa ușor. Iar eu eram perfect de acord, fără sa știu, în prostia mea, cine este președintele comisiei de evaluare și cine face parte din comisie. Dar am aflat componenta comisiei la scoala 28 și am rămas fără cuvinte. Director adjunct Popa(fosta Dimitriev) președinte comisie și om de nădejde a directoarei Stan. Cum dracului va imaginați ca președintele comisiei, profesor de limba romana nu poate înlocui lucrarea unui elev, dacă vrea?! Și este vreun prost de la 28 care sa creadă ca nu vrea? Pardon! Ca nu a vrut? Pentru ca faptul s-a consumat! O sa vedeti!

monitorizare pe naiba!
28 iunie 2016
stan e protejata!

La scoala 28 profesorii (cel putin o parte dintre ei) se lupta in zadar de 4 ani sa dovedeasca toate aceste nedreptati, falsuirile, abuzurile, frauda! Si? Ce s-a intamplat sau ce se intampla? Scoala este monitorizata, dar se pare ca aceasta actiune are de fapt rolul de a le proteja pe directoare, si nu de a opri aceste mizerii! Stan le rade tuturor in nas tocmai ptr ca beneficiaza de aceasta protectie! Nu vedeti ca urla toata lumea ca la 28 se intampla magarii si inspectoratul doarme? Mai grav este ca si ministerul doarme! Aici, la scoala 28, cu toate ilegalitatile dovedite negru pe alb, suntem lasati de izbeliste, suntem sub papucul lui stan si al acolitilor ei! In scoala se stie foarte bine ce se intampla de atata timp, dar cu 7 flori nu se face primavara!!!! Treziti-va parinti, profesori, inspectori! De ce ne batem joc de copiii nostri? Asta le aratam, asta ii invatam? Cum sa minte si sa fure? Rusineeeee!

coleg la coleg
29 iunie 2016
lămurire

Vanitatea dumneavoastră nu vă dă voie să surprindeți esențele, nu vă rămane decat să vă împiedicați în "virgule".

Răspuns la: limba română
Adăugat de : coleg, 28 iunie 2016
Serios? "Iarăși revenim"? Se poate,domnule profesor? Ne mai mirăm că elevii noștri vorbesc/ scriu incorect...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3928 secunde